KURS COACHINGU ADHD

Coaching ADHD
– fundamenty pracy
z osobą z ADHD

Start najbliższej edycji: 8-9 listopada 2025

Czas trwania: 40 godzin edukacyjnych + 8 godzin grupy interwizyjnej
Forma zajęć: 100% online
Prowadzący: Doświadczeni coachowie i pionierzy Coachingu ADHD w Polsce!

Zapisz się już dziś i skorzystaj z atrakcyjnego rabatu!

Szkolenie „Coaching ADHD – Fundamenty pracy z osobą z ADHD” to wyjątkowa okazja do zdobycia solidnych podstaw w pracy z osobami dorosłymi z ADHD. Program został zaprojektowany specjalnie dla uczestników Szkoły Coachów NOVO, tak by dostarczyć inspirujących narzędzi i wiedzy, a jednocześnie stanowić idealny punkt wyjścia do dalszej edukacji w obszarze, jakim jest coaching dla osób z ADHD.

DLA KOGO?

Dla coachów, trenerów, psychologów, terapeutów, pedagogów i specjalistów, którzy:

  • pracują z osobami dorosłymi z ADHD lub z ich najbliższym otoczeniem,
  • chcą zrozumieć specyfikę klientów z ADHD,
  • chcą wzbogacić swój warsztat o konkretne techniki i podejścia,
  • planują rozwijać się w kierunku coachingu ADHD.

CELE SZKOLENIA

  • Poznanie podstaw funkcjonowania dorosłych z ADHD.
  • Rozwijanie umiejętności dostosowania coachingu do klienta z neuroróżnorodnością.
  • Zwiększenie świadomości wyzwań i mocnych stron klientów z ADHD.
  • Zapoznanie się z technikami i narzędziami wspierającymi sprawczość, efektywność i motywację klientów.
  • Ułatwienie wdrażania nowych umiejętności w praktykę zawodową.

DLACZEGO WARTO?

  • Doświadczony prowadzący: Tomasz Tajchman – certyfikowany coach i trener coachingu dla osób z ADHD.
  • Praktyczne podejście: 5 modułów tematycznych + interwizja = 48 godzin praktycznego rozwoju.
  • Kompatybilność z ICF oraz PAAC: szkolenie zgodne z kompetencjami coacha ICF oraz PAAC.
  • Wysoka użyteczność: narzędzia gotowe do wykorzystania od razu po szkoleniu.
  • Zdalna forma: udział możliwy z każdego miejsca w Polsce i za granicą.

PROGRAM SZKOLENIA

Ten moduł pozwala na lepsze zrozumienie mechanizmów funkcjonowania osób dorosłych z ADHD. Uczestnicy zapoznają się z neurobiologicznymi podstawami zaburzenia oraz ich wpływem na zachowanie, emocje i codzienne życie klienta. Moduł koncentruje się także na rozpoznawaniu wzorców funkcjonowania i potrzeb klientów z ADHD.

  • Neurobiologia i behawioralne podstawy ADHD
  • Cechy ADHD w codzienności dorosłych – jak ADHD wpływa na życie
  • Mapowanie objawów w kontekście funkcjonowania klienta
  • Obszary wyzwań i zasobów w pracy coachingowej z osobą z ADHD

Moduł drugi skupia się na kompetencjach coacha ADHD oraz na dostosowaniu procesu coachingowego do potrzeb klienta z neurożnorodnością. Poruszone zostaną także kwestie etyki i granic wynikających z pracy w tym obszarze.

  • Kluczowe kompetencje coacha ADHD
  • Etyka w coachingu ADHD – odniesienie do kodeksu ICF i PAAC
  • Granice dla coacha i „czerwone flagi” w pracy z klientem z ADHD
  • Struktura procesu coachingowego i jej adaptacja do specyfiki ADHD

W tym module uczestnicy poznają różnice między klasycznym life coachingiem a coachingiem ADHD. Omówiona zostanie tzw. „nakładka ADHD” – czyli elementy, które znacząco wpływają na sposób prowadzenia sesji z klientem z neuroróżnorodnością. Moduł obejmuje także omówienie trudnych sytuacji w pracy z klientem.

  • Coaching ADHD vs. klasyczny life coaching – podobieństwa i różnice
  • Praca z klientem „wielowątkowym”, chaotycznym, przerywającym
  • Ocena gotowości klienta do coachingu i rozpoznawanie sytuacji, gdy coaching nie jest adekwatnym wsparciem
  • Budowanie poczucia wpływu i sprawczości u klienta

W tym module uczestnicy poznają narzędzia i strategie, które wspierają osoby z ADHD w planowaniu, działaniu, budowaniu nawyków i zwiększaniu efektywności. Moduł ma charakter praktyczny i inspiracyjny.

  • Bodydoubling jako pomoc w działaniu
  • Planowanie i realizacja zadań w stylu dopasowanym do ADHD
  • Mikrocele i motywacja dopaminowa
  • Dobór technik do realnych wyzwań klienta

Czas trwania: 2 dni szkoleniowe (8 godzin dydaktycznych)

Cel modułu: Nauczyć coachów, jak prowadzić proces coachingowy z rodzicami dzieci z ADHD. Moduł łączy dwie perspektywy: 1) wspieranie rodzica jako osoby przeciążonej emocjonalnie, i 2) pracę z rodzicem, by skutecznie wspierał dziecko w codziennym funkcjonowaniu, budując wspierające środowisko domowe i wzmacniając jego rozwój.

DZIEŃ 1: RODZIC JAKO KLIENT – EMOCJE, POSTAWY, PRZEKONANIA

  • Rola rodzica dziecka z ADHD: fakty, mity i wyzwania
  • Obciążenia emocjonalne: stres, frustracja, wypalenie, poczucie winy
  • Identyfikacja potrzeb i oczekiwań rodzica wobec siebie i dziecka
  • Praca z przekonaniami: „Jestem złym rodzicem”, „To moja wina”, „Moje dziecko nie ma szans”
  • Coaching emocji: akceptacja, odporność, samowspółczucie
  • Odróżnianie coachingu od doradztwa wychowawczego – granice etyczne i profesjonalne
  • Narzędzia wspierające rodzica jako osobę: koło równowagi emocjonalnej, skala przeciążenia, mikronawyki
  • Praktyka coachingowa: sesje w parach, obserwacja i refleksja

DZIEŃ 2: RODZIC JAKO WSPARCIE DLA DZIECKA – STRUKTURA, RELACJA, ZMIANA

  • Coaching ukierunkowany na poprawę funkcjonowania dziecka poprzez działania rodzica
  • Budowanie rytuałów rodzinnych, porządków dnia, rutyn wspierających dziecko
  • Strategie komunikacji z dzieckiem z ADHD – prosty język, komunikaty wspierające, redukowanie napięć
  • Model 3K: komunikacja – konsekwencja – kojący ton
  • Coachingowy sposób na towarzyszenie dziecku w nauce i obowiązkach
  • Praca nad wzmacnianiem mocnych stron dziecka – jak rodzic może pomóc je zauważyć i rozwijać
  • Portfolio sukcesów dziecka jako narzędzie do pracy w domu
  • Koło zasobów rodziny i otoczenia – kto i co może wspierać?
  • Coachingowe pytania pomocne w sytuacjach konfliktowych z dzieckiem
  • Podsumowanie i refleksja: jak chcę wspierać rodziny z ADHD jako coach?

Zajęcia interwizyjne to przestrzeń na refleksję, analizę przypadków oraz dzielenie się doświadczeniami. Uczestnicy pracują w mniejszych grupach, omawiając realne sytuacje coachingowe i otrzymując informację zwrotną.

  • Analiza przypadków z praktyki uczestników
  • Refleksja nad stylem i tożsamością coacha
  • Planowanie dalszego rozwoju zawodowego w kierunku pracy z ADHD

SPRAWY ORGANIZACYJNE

Uwaga! Warunkiem wzięcia udziału w kursie Coaching ADHD – fundamenty pracy z osobą z ADHD jest:

— LUB–

  • wcześniejsze ukończenie innego podstawowego programu coachingowego  – minimum 60 godz.

Koszt uczestnictwa w Szkoleniu Coaching ADHD – fundamenty pracy z osobą z ADHD wynosi 6.950 zł (z VAT).

Warto zapisywać się z wyprzedzeniem. Napisz do nas i dowiedz się, jak uzyskać rabat nawet do 1.500 zł.

Dodatkowe rabaty możesz uzyskać przy płatności jednorazowej i zgłoszeniach grupowych.
Powyższe rabaty nie łączą się ze specjalnymi kuponami rabatowymi.
Płatności można rozkładać na raty.

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej o rabatach i systemie płatności.

Osoby zainteresowane uczestnictwem zachęcamy do przejrzenia informacji o programie i warunkach uczestnictwa.
Zajęcia odbywają się w weekendy.

PLANOWANE EDYCJE:

Kliknij w nazwę edycji, aby sprawdzić harmonogram poszczególnych sesji szkoleniowych.

Edycja I Jesień 2025

Terminy zjazdów online:

  • Moduł 1: ADHD – Zrozumieć klienta: 8-9 listopada 2025
  • Moduł 2: Coaching w kontekście ADHD: 6-7 grudnia 2025
  • Moduł 3: Styl i specyfika pracy z klientem z ADHD: 10-11 stycznia 2026
  • Moduł 4: Techniki i narzędzia wspierające osoby z ADHD: 31 stycznia – 1 lutego 2026
  • Moduł 5: Coaching dla rodziców i opiekunów dzieci z ADHD

Zajęcia odbywają się zdalnie, zawsze w godzinach 9:00 – 13:30.

Jeśli chcesz wziąć udział w Kursie Coachingu ADHD, poproś o formularz zgłoszeniowy, wydrukuj go, uważnie przeczytaj warunki uczestnictwa w programie, wypełnij i odeślij na adres e-mail: biuro@pracownianovo.pl.

W razie pytań lub wątpliwości pisz do nas lub dzwoń – Kontakt

Mamy przekonanie, że to co robimy jest wartościowe merytorycznie i bardzo dobrze prowadzone. Wiemy jednak, że kupowanie szkoleń, to jak kupowanie kota w worku. Jedyne, co możesz sprawdzić, to nasze referencje. Zobacz, co inni piszą o naszej pracy:

Referencje Michała – profil na LinkedIn.
Referencje Rafała – profil na LinkedIn.

Opinie o Pracowni Coachingu NOVO – kliknij!

Zadowolenie naszych przyszłych absolwentów to nasz absolutny priorytet. Tak samo jak Tobie, nam również zależy na Twoim sukcesie w roli trenera biznesu. Twoje umiejętności budują naszą markę i reputację w branży.

Dlatego gwarantujemy jakość.
Gwarantujemy 100% zadowolenia!

Zapytaj, dlaczego warto pracować z nami!

Odpowiemy na każde Twoje pytanie lub wątpliwość.
  • Zapytaj o program.
  • Zapytaj o kadrę trenerską.
  • Zapytaj o warunki uczestnictwa.

POBIERZ DARMOWY E-BOOK

"JAK POMÓC SOBIE I INNYM? 5 KROKÓW, by samodzielnie polepszyć swój związek, karierę i samopoczucie!"