KURS COACHINGU ADHD
Coaching ADHD
– fundamenty pracy
z osobą z ADHD
Start najbliższej edycji: 8-9 listopada 2025
Czas trwania: 40 godzin edukacyjnych + 8 godzin grupy interwizyjnej
Forma zajęć: 100% online
Prowadzący: Doświadczeni coachowie i pionierzy Coachingu ADHD w Polsce!
Zapisz się już dziś i skorzystaj z atrakcyjnego rabatu!
Szkolenie „Coaching ADHD – Fundamenty pracy z osobą z ADHD” to wyjątkowa okazja do zdobycia solidnych podstaw w pracy z osobami dorosłymi z ADHD. Program został zaprojektowany specjalnie dla uczestników Szkoły Coachów NOVO, tak by dostarczyć inspirujących narzędzi i wiedzy, a jednocześnie stanowić idealny punkt wyjścia do dalszej edukacji w obszarze, jakim jest coaching dla osób z ADHD.
DLA KOGO?
Dla coachów, trenerów, psychologów, terapeutów, pedagogów i specjalistów, którzy:
- pracują z osobami dorosłymi z ADHD lub z ich najbliższym otoczeniem,
- chcą zrozumieć specyfikę klientów z ADHD,
- chcą wzbogacić swój warsztat o konkretne techniki i podejścia,
- planują rozwijać się w kierunku coachingu ADHD.

CELE SZKOLENIA
- Poznanie podstaw funkcjonowania dorosłych z ADHD.
- Rozwijanie umiejętności dostosowania coachingu do klienta z neuroróżnorodnością.
- Zwiększenie świadomości wyzwań i mocnych stron klientów z ADHD.
- Zapoznanie się z technikami i narzędziami wspierającymi sprawczość, efektywność i motywację klientów.
- Ułatwienie wdrażania nowych umiejętności w praktykę zawodową.
DLACZEGO WARTO?
- Doświadczony prowadzący: Tomasz Tajchman – certyfikowany coach i trener coachingu dla osób z ADHD.
- Praktyczne podejście: 5 modułów tematycznych + interwizja = 48 godzin praktycznego rozwoju.
- Kompatybilność z ICF oraz PAAC: szkolenie zgodne z kompetencjami coacha ICF oraz PAAC.
- Wysoka użyteczność: narzędzia gotowe do wykorzystania od razu po szkoleniu.
- Zdalna forma: udział możliwy z każdego miejsca w Polsce i za granicą.
PROGRAM SZKOLENIA
Ten moduł pozwala na lepsze zrozumienie mechanizmów funkcjonowania osób dorosłych z ADHD. Uczestnicy zapoznają się z neurobiologicznymi podstawami zaburzenia oraz ich wpływem na zachowanie, emocje i codzienne życie klienta. Moduł koncentruje się także na rozpoznawaniu wzorców funkcjonowania i potrzeb klientów z ADHD.
- Neurobiologia i behawioralne podstawy ADHD
- Cechy ADHD w codzienności dorosłych – jak ADHD wpływa na życie
- Mapowanie objawów w kontekście funkcjonowania klienta
- Obszary wyzwań i zasobów w pracy coachingowej z osobą z ADHD
Moduł drugi skupia się na kompetencjach coacha ADHD oraz na dostosowaniu procesu coachingowego do potrzeb klienta z neurożnorodnością. Poruszone zostaną także kwestie etyki i granic wynikających z pracy w tym obszarze.
- Kluczowe kompetencje coacha ADHD
- Etyka w coachingu ADHD – odniesienie do kodeksu ICF i PAAC
- Granice dla coacha i „czerwone flagi” w pracy z klientem z ADHD
- Struktura procesu coachingowego i jej adaptacja do specyfiki ADHD
W tym module uczestnicy poznają różnice między klasycznym life coachingiem a coachingiem ADHD. Omówiona zostanie tzw. „nakładka ADHD” – czyli elementy, które znacząco wpływają na sposób prowadzenia sesji z klientem z neuroróżnorodnością. Moduł obejmuje także omówienie trudnych sytuacji w pracy z klientem.
- Coaching ADHD vs. klasyczny life coaching – podobieństwa i różnice
- Praca z klientem „wielowątkowym”, chaotycznym, przerywającym
- Ocena gotowości klienta do coachingu i rozpoznawanie sytuacji, gdy coaching nie jest adekwatnym wsparciem
- Budowanie poczucia wpływu i sprawczości u klienta
W tym module uczestnicy poznają narzędzia i strategie, które wspierają osoby z ADHD w planowaniu, działaniu, budowaniu nawyków i zwiększaniu efektywności. Moduł ma charakter praktyczny i inspiracyjny.
- Bodydoubling jako pomoc w działaniu
- Planowanie i realizacja zadań w stylu dopasowanym do ADHD
- Mikrocele i motywacja dopaminowa
- Dobór technik do realnych wyzwań klienta
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe (8 godzin dydaktycznych)
Cel modułu: Nauczyć coachów, jak prowadzić proces coachingowy z rodzicami dzieci z ADHD. Moduł łączy dwie perspektywy: 1) wspieranie rodzica jako osoby przeciążonej emocjonalnie, i 2) pracę z rodzicem, by skutecznie wspierał dziecko w codziennym funkcjonowaniu, budując wspierające środowisko domowe i wzmacniając jego rozwój.
DZIEŃ 1: RODZIC JAKO KLIENT – EMOCJE, POSTAWY, PRZEKONANIA
- Rola rodzica dziecka z ADHD: fakty, mity i wyzwania
- Obciążenia emocjonalne: stres, frustracja, wypalenie, poczucie winy
- Identyfikacja potrzeb i oczekiwań rodzica wobec siebie i dziecka
- Praca z przekonaniami: „Jestem złym rodzicem”, „To moja wina”, „Moje dziecko nie ma szans”
- Coaching emocji: akceptacja, odporność, samowspółczucie
- Odróżnianie coachingu od doradztwa wychowawczego – granice etyczne i profesjonalne
- Narzędzia wspierające rodzica jako osobę: koło równowagi emocjonalnej, skala przeciążenia, mikronawyki
- Praktyka coachingowa: sesje w parach, obserwacja i refleksja
DZIEŃ 2: RODZIC JAKO WSPARCIE DLA DZIECKA – STRUKTURA, RELACJA, ZMIANA
- Coaching ukierunkowany na poprawę funkcjonowania dziecka poprzez działania rodzica
- Budowanie rytuałów rodzinnych, porządków dnia, rutyn wspierających dziecko
- Strategie komunikacji z dzieckiem z ADHD – prosty język, komunikaty wspierające, redukowanie napięć
- Model 3K: komunikacja – konsekwencja – kojący ton
- Coachingowy sposób na towarzyszenie dziecku w nauce i obowiązkach
- Praca nad wzmacnianiem mocnych stron dziecka – jak rodzic może pomóc je zauważyć i rozwijać
- Portfolio sukcesów dziecka jako narzędzie do pracy w domu
- Koło zasobów rodziny i otoczenia – kto i co może wspierać?
- Coachingowe pytania pomocne w sytuacjach konfliktowych z dzieckiem
- Podsumowanie i refleksja: jak chcę wspierać rodziny z ADHD jako coach?
Zajęcia interwizyjne to przestrzeń na refleksję, analizę przypadków oraz dzielenie się doświadczeniami. Uczestnicy pracują w mniejszych grupach, omawiając realne sytuacje coachingowe i otrzymując informację zwrotną.
- Analiza przypadków z praktyki uczestników
- Refleksja nad stylem i tożsamością coacha
- Planowanie dalszego rozwoju zawodowego w kierunku pracy z ADHD

SPRAWY ORGANIZACYJNE
Uwaga! Warunkiem wzięcia udziału w kursie Coaching ADHD – fundamenty pracy z osobą z ADHD jest:
- wcześniejsze ukończenie programu Studium Coacha Level 1
— LUB–
- wcześniejsze ukończenie innego podstawowego programu coachingowego – minimum 60 godz.
Koszt uczestnictwa w Szkoleniu Coaching ADHD – fundamenty pracy z osobą z ADHD wynosi 6.950 zł (z VAT).
Warto zapisywać się z wyprzedzeniem. Napisz do nas i dowiedz się, jak uzyskać rabat nawet do 1.500 zł.
Dodatkowe rabaty możesz uzyskać przy płatności jednorazowej i zgłoszeniach grupowych.
Powyższe rabaty nie łączą się ze specjalnymi kuponami rabatowymi.
Płatności można rozkładać na raty.
Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej o rabatach i systemie płatności.
Osoby zainteresowane uczestnictwem zachęcamy do przejrzenia informacji o programie i warunkach uczestnictwa.
Zajęcia odbywają się w weekendy.
PLANOWANE EDYCJE:
Edycja I Jesień 2025
Terminy zjazdów online:
- Moduł 1: ADHD – Zrozumieć klienta: 8-9 listopada 2025
- Moduł 2: Coaching w kontekście ADHD: 6-7 grudnia 2025
- Moduł 3: Styl i specyfika pracy z klientem z ADHD: 10-11 stycznia 2026
- Moduł 4: Techniki i narzędzia wspierające osoby z ADHD: 31 stycznia – 1 lutego 2026
- Moduł 5: Coaching dla rodziców i opiekunów dzieci z ADHD
Zajęcia odbywają się zdalnie, zawsze w godzinach 9:00 – 13:30.
W razie pytań lub wątpliwości pisz do nas lub dzwoń – Kontakt
Mamy przekonanie, że to co robimy jest wartościowe merytorycznie i bardzo dobrze prowadzone. Wiemy jednak, że kupowanie szkoleń, to jak kupowanie kota w worku. Jedyne, co możesz sprawdzić, to nasze referencje. Zobacz, co inni piszą o naszej pracy:
Referencje Michała – profil na LinkedIn.
Referencje Rafała – profil na LinkedIn.
Zadowolenie naszych przyszłych absolwentów to nasz absolutny priorytet. Tak samo jak Tobie, nam również zależy na Twoim sukcesie w roli trenera biznesu. Twoje umiejętności budują naszą markę i reputację w branży.
Dlatego gwarantujemy jakość.
Gwarantujemy 100% zadowolenia!