Coaching jest doskonałą metodą pracy z zespołami, ale wymaga kompetencji daleko wykraczających poza standardowe umiejętności coacha czy trenera. Szkoła Coachingu Zespołowego powstała z myślą o tych wszystkich, którzy pracują albo chcą pracować z zespołami i potrzebują efektywnych narzędzi i specyficznych umiejętności do tego, aby móc wyzwolić potencjał, tkwiący w zespołach.
Program kierowany jest do:
- coachów,
- trenerów biznesu,
- trenerów mentalnych,
- scrum masterów,
- agile coachów,
- facylitatorów,
- psychologów sportu,
- nauczycieli i tutorów,
- liderów zespołów roboczych i projektowych,
- animatorów grup,
- menedżerów,
oraz wszystkich tych, którzy pracują z zespołami.
DLACZEGO NASZA SZKOŁA?
Pierwsza w Polsce szkoła coachingu zespołowego przygotowująca do międzynarodowej akredytacji International Coaching Federation: Advanced Accreditation in Team Coaching.
SPRAWDZONE TECHNIKI
Wszystkie prezentowane w trakcie procesy, techniki i narzędzia testowaliśmy w pracy z realnymi zespołami w organizacjach biznesowych, w tym z zespołami menedżerskimi na poziomie zarządów. Mamy doświadczenia w prowadzeniu procesów w kontakcie bezpośrednim, jak i w pracy zdalnej.
STANDARDY ICF DOTYCZĄCE TEAM COACHINGU
Program szkoły spełnia wszystkie wymogi konieczne do uzyskania międzynarodowej akredytacji ACTC (Advanced Certification in Team Coaching) w International Coach Federation.
DOŚWIADCZENI WYKŁADOWCY
Zajęcia prowadzą superwizorzy i akredytowani Master Coachowie. Autorzy pierwszego w Polsce podręcznika o coachingu zespołowym. Nasi wykładowcy są coachami, coachami zespołowymi, ale też doświadczonymi trenerami z umiejętnościami uczenia coachingu.
PRACA W PODEJŚCIU TRAUMA-INFORMED TRAINING
Trening oparty na znajomości traumy (Trauma-Informed Training) to podejście do edukacji, opieki i wsparcia, które uwzględnia wpływ doświadczeń traumatycznych na jednostkę oraz rozumie, że takie doświadczenia mogą wpływać na jej zachowanie, zdolność do uczenia się, zdrowie emocjonalne i relacje z innymi. Celem tego podejścia jest tworzenie bezpiecznego i wspierającego środowiska, które ułatwia powrót do zdrowia i zmniejsza ryzyko dalszego urazu. Ucząc coachingu zespołowego, uczymy, aby pracować z zespołami w takim sposób, który nie będzie pogłębiał traumy.
60 GODZIN SZKOLENIA
Kurs obejmuje 60 godzin szkolenia w oparciu o Kompetencje Kluczowe Team Coacha ICF, w tym 48 godzin w kontakcie bezpośrednim, tj. 6 intensywnych zjazdów.
SUPERWIZJA W PAKIECIE
W ramach programu zapewniamy obowiązkowe 5 godzin superwizji do akredytacji ACTC.
ZAJĘCIA REALIZOWANY W 100% ONLINE
Uczysz się z nami niezależnie od tego, w jakiej części świata mieszkasz. Bez dodatkowych kosztów zakwaterowania i dojazdów. Specjalizujemy się w uczeniu coachingu zespołowego online.
GWARANCJA JAKOŚCI
Dajemy 100% gwarancji zadowolenia, a jeśli nie spełnimy Twoich oczekiwań, zwrócimy Ci pieniądze.
CELE SZKOŁY
Celem kursu jest kompleksowe przygotowanie uczestników do pełnienia roli coacha zespołowego, w tym w szczególności:
- Rozwój umiejętności coachingowych w pracy z tworzącymi się zespołami oraz z zespołami w kryzysie.
- Prezentacja sprawdzonych narzędzi i technik stymulujących pracę zespołów.
- Stworzenie okazji do doświadczenia na sobie coachingu zespołowego.
- Prezentacja przykładowych wdrożonych programów coachingu zespołowego.
- Wsparcie na etapie wdrażania nabytych umiejętności.
PROGRAM SZKOŁY
Moduł wprowadza w tematykę coachingu zespołowego. Prezentujemy podstawowe różnicę pomiędzy coachingiem zespołowym a innymi formami wsparcia zespołów. Prezentujemy model kompetencji coacha zespołowego ICF. Podczas szkolenia ćwiczymy umiejętności coacha zespołowego w obszarze kontraktowania współpracy i diagnozowania wyzwań, z którymi nowopowstałą zespół musi się mierzyć. Uczestnicy mają możliwość doświadczyć na sobie różnych metod wykorzystywanych w procesach pracy z konstytuującym się zespołem.
TREŚCI SZKOLENIOWE:
- Specyfika i warunki coachingu zespołowego.
- Coaching zespołowy a inne metody wspierania zespołów.
- Zastosowania coachingu zespołowego.
- Podstawowe umiejętności coacha zespołowego – umiejętności coachingowe i umiejętności trenerskie.
- Specyficzna rola coacha zespołowego.
- Techniki budowania bezpieczeństwa w coachingu zespołowym.
- Kontraktowanie w coachingu zespołowym:
- kontraktowanie ze sponsorem i liderem zespołu,
- uwspólnianie celów i interesów z zespołem.
- Diagnoza rzeczywistości zespołu – Karty wyzwań.
- Ogólna struktura sesji coachingu zespołowego.
- Dwa poziomy pracy w coachingu zespołowym – poziom zadaniowy i poziom procesowy.
- Podejście Trauma-Informed Coaching i Trauma-Resilience Coaching.
W ramach tego modułu uczestnicy pogłębiają wiedzę o kompetencjach: Działa zgodnie z zasadami etyki, Wciela w życie postawę coachingową oraz Zawiera i realizuje ustalenia kontraktów w kontekście pracy z zespołami.
W trakcie szkolenia koncentrujemy się na sposobach i technikach pracy z nowym zespołem – w oparciu o właśnie budującą się w ramach kursu grupę szkoleniową coachów zespołowych. Prezentowane techniki omawiamy z poziomu trenerskiego i coachingowego – uczestnicy mają możliwość doświadczyć technik i narzędzi oraz zrozumieć, jak można je wykorzystać w pracy z realnymi zespołami. Uczestnicy wcielają się w rolę coachów i ćwiczą umiejętności pracy z zespołami.
TREŚCI SZKOLENIOWE:
- Systemowy coaching zespołowy – Obszary pracy w coachingu zespołowym.
- Wyniki badań dotyczących efektywnych zespołów – Zespoły X.
- Model GROW jako struktura procesu i sesji w coachingu zespołowym.
- Proces grupowy w pracy coachingowej z zespołem:
- dwie drogi rozwoju zespołu,
- faza orientacji i zależności.
- Praca z zespołem – poziom relacyjnym i zadaniowym:
- tworzenie mapy zasobów zespołu,
- zasady współpracy w zespole.
- Techniki stymulujące wzrost efektywności zadaniowej:
- myślenie wizualne i gamestorming,
- Human Performance Improvement i trzyetapowy proces zmiany jako alternatywne struktury pracy z zespołem.
W ramach tego modułu uczestnicy pogłębiają wiedzę o kompetencjach: Buduje zaufanie i poczucie bezpieczeństwa, Utrzymuje obecność oraz Ułatwia rozwój klienta.
W trakcie szkolenia prezentujemy techniki pracy z zespołem w kryzysie, w tym module szczególnie koncentrując się na technikach pozwalających zrozumieć, co dzieje się w zespole. Prezentowane techniki omawiamy z poziomu trenerskiego i coachingowego – uczestnicy mają możliwość doświadczyć technik i narzędzi oraz zrozumieć, jak można je wykorzystać w pracy z realnymi zespołami.
TREŚCI SZKOLENIOWE:
- Specyfika pracy z zespołem w kryzysie.
- Uniwersalny proces coachingu z zespołem w kryzysie:
- trzy poziomy pracy z zespołem w kryzysie,
- obszary pracy z liderem zespołu w coachingu zespołowym.
- Przygotowanie zespołu w kryzysie do pracy w coachingu zespołowym.
- Proces grupowy:
- faza różnicowania,
- faza walki z autorytetem.
- Budowanie relacji i wstępna diagnoza sytuacji w zespole:
- analiza pola sił i wykorzystanie kart coachingowych,
- diagnoza w oparciu o ustawienie systemowe.
- Warsztaty wartości:
- diagnozowanie relacji w zespole w oparciu o wartości,
- moderowanie rozmowy o relacjach.
- Znaczenie psychoedukacji w procesie coachingu zespołowego.
W ramach tego modułu uczestnicy pogłębiają wiedzę o kompetencjach: Utrzymuje obecność, Aktywnie słucha oraz Pobudza świadomość.
W trakcie szkolenia prezentujemy techniki pracy z zespołem w kryzysie. W ramach zjazd prezentujemy model dysfunkcji zespołowych i pokazujemy autorskie modyfikacje technik i narzędzi wykorzystywanych w procesie pracy z dysfunkcjami. Prezentowane techniki omawiamy z poziomu trenerskiego i coachingowego – uczestnicy mają możliwość doświadczyć technik i narzędzi oraz zrozumieć, jak można je wykorzystać w pracy z realnymi zespołami.
TREŚCI SZKOLENIOWE:
- Model dysfunkcji w zespole:
- model 5 dysfunkcji pracy zespołowej,
- diagnoza dysfunkcji.
- Strategie przezwyciężania dysfunkcji zespołowych – praca nad zaufaniem w zespole:
- budowanie zrozumienia w zespole,
- profilowanie zespołu w oparciu o kwestionariusze osobowości.
W ramach tego modułu uczestnicy pogłębiają wiedzę o kompetencjach: Utrzymuje obecność, Aktywnie słucha oraz Pobudza świadomość.
Moduł jest kontynuacją modułu 4. W trakcie szkolenia prezentujemy kolejne techniki pracy z zespołem w kryzysie, których celem jest niwelowanie dysfunkcji pracy zespołowej. Prezentowane techniki omawiamy z poziomu trenerskiego i coachingowego – uczestnicy mają możliwość doświadczyć technik i narzędzi oraz zrozumieć, jak można je wykorzystać w pracy z realnymi zespołami.
TREŚCI SZKOLENIOWE:
- Historia zespołu i praca z symbolem:
- prawa systemowe w coachingu zespołowym – Prawo pierwszeństwa,
- odejścia z zespołu – problem straty i traumy zespołowej (Trauma-Informed Workplace).
- Strategie przezwyciężania dysfunkcji zespołowych – ciąg dalszy:
- praca z konfliktem – Macierz otwartości i kosztu emocjonalnego i zasady konfliktowania się
- budowanie zaangażowania – „trupy z szafy”,
- budowanie zaangażowania – karta zespołu.
W ramach tego modułu uczestnicy pogłębiają wiedzę o kompetencjach: Utrzymuje obecność, Aktywnie słucha oraz Pobudza świadomość.
Moduł jest kontynuacją modułu 4 i 5. Omawiamy techniki domykające proces coachingu zespołowego i pokazujemy, jak pracować dalej z zespołem, po uporaniu się z kryzysem. Prezentowane techniki omawiamy z poziomu trenerskiego i coachingowego – uczestnicy mają możliwość doświadczyć technik i narzędzi oraz zrozumieć, jak można je wykorzystać w pracy z realnymi zespołami.
TREŚCI SZKOLENIOWE:
- Strategie przezwyciężania dysfunkcji zespołowych – ciąg dalszy:
- PEZ i sesje informacji zwrotnej,
- budowanie koncentracji na rezultatach – przegląd technik wykorzystywanych w pracy z zespołem.
- „Nowe otwarcie” zespołu:
- systemowe spojrzenie na funkcjonowanie zespół w organizacji – technika mapowania systemu,
- impakt i służba oraz misja i tożsamość zespołu.
- Zamykanie współpracy z zespołem.
- Inspiracje do rozwoju kompetencji coacha zespołowego.
W ramach tego modułu uczestnicy pogłębiają wiedzę o kompetencjach: Ułatwia rozwój klienta.
Sesje superwizyjne są obowiązkowym wymogiem w procesie starania się o certyfikat Advanced Certification in Team Coaching w International Coach Federation.
Uczestnicy Szkoły Team Coachingu otrzymują superwizje w ramach kursu, dzięki czemu nie muszą ich dodatkowo dokupować na rynku, aby przygotować się do akredytacji.
2 superwizje, to superwizje grupowe (ogółem 4 godziny). Podczas nich omawiana są praktyczne przypadki z pracy z zespołami w kontekście Kluczowych Kompetencji Team Coacha ICF.
1 superwizja, to superwizja indywidualna, podczas której analizowany jest projekt coachingu zespołowego prowadzony lub współprowadzony przez uczestnika kursu.
W ramach tego modułu uczestnicy pogłębiają wiedzę o wszystkich Kompetencjach Team Coacha ICF.
Uczestnicy w ramach kursu zobowiązani są do pracy własnej pomiędzy sesjami szkoleniowymi.
W ramach tej pracy łączymy uczestników w grupy interwizji wzajemnej (ogółem 5 godzin). W ramach grup interwizji wzajemnej uczestnicy kursu pracują nad rozwojem swoich kompetencji coacha zespołowego. W oparciu o przygotowane przez NOVO scenariusze ćwiczą samodzielnie wybrane techniki pracy z zespołem.
Obowiązkowym elementem procesu przygotowania do roli coacha zespołowego jest zapoznanie się z podręcznikiem „Coaching zespołowy. Praktyczny przewodnik dla liderów, trenerów, konsultantów i nauczycieli” (ogółem 5 godzin).
2 godziny przeznaczone są na wykonanie zadania przedszkoleniowego i zadania zaliczeniowego.
Szkoła Team Coachingu przygotuje do pracy coacha zespołowego z konstytuującymi się zespołami i zespołami w kryzysie. Przygotowuje do pracy w kontakcie bezpośrednim i do pracy z zespołami rozproszonymi za pośrednictwem komunikatorów online.
- Program szkoły uzyskał akredytację w International Coach Federation dla programów dotyczących team coachingu!
- Po ukończeniu kursu dla osób zainteresowanych oferujemy możliwość asystowania trenerskiego w ramach kolejnych edycji Szkoły Team Coachingu. Jest doskonała forma uczenia się pracy procesowej z zespołami.
SPRAWY ORGANIZACYJNE
Koszt uczestnictwa w Szkole Team Coachingu wynosi 11.950 zł brutto.
Oferta rabatowa na edycję startującą w listopadzie:
- Nawet 1.500 zł rabatu przy wczesnym zgłoszeniu i jednorazowej płatności -> Napisz do nas i dowiedz się, jaki rabat możesz uzyskać!
- Przy 2 lub 3 osobach dodatkowe rabaty.
Kurs obejmuje:
- 6 modułów szkoleniowych o coachingu zespołowym.
- 5 godzin superwizji koniecznej do akredytacji ACTC ICF.
Mamy w ofercie również pakiet PREMIUM: Szkoła Team Coachingu i Szkoła Coachingu Grupowego za 15.900 zł (cenę standardowa za dwie szkoły 18.900 zł).
Osoba, która ukończy w NOVO dwie szkoły (coaching zespołowy i grupowy) uzyskuje certyfikat Team & Group Certified Coach (TGCC).
Zapraszamy do zapoznania się z terminami aktualnych i przyszłych edycji Szkoły Coachingu Zespołowego i Grupowego.
Osoby zainteresowane uczestnictwem, zachęcamy do przejrzenia informacji o programie i warunkach uczestnictwa.
NAJBLIŻSZE PLANOWANE EDYCJE
Kliknij w nazwę edycji, aby sprawdzić harmonogram poszczególnych sesji szkoleniowych.
Edycja 37 (maj 2025 r.)
SZKOŁA TEAM COACHINGU NOVO:
- Moduł 1. ISTOTA I STRUKTURA COACHINGU ZESPOŁOWEGO: 10-11 maja 2025 r.
- Moduł 2. COACHING Z KONSTYTUUJĄCYM SIĘ ZESPOŁEM: 31 maja-1 czerwca 2025 r.
- Moduł 3. DIAGNOZOWANIE ZESPOŁU W KRYZYSIE: 28-29 czerwca 2025 r.
- Moduł 4. PRACA Z DYSFUNKCJAMI ZESPOŁOWYMI – CZĘŚĆ 1: 30-31 sierpnia 2025 r.
- Moduł 5. PRACA Z DYSFUNKCJAMI ZESPOŁOWYMI – CZĘŚĆ 2: 20-21 września 2025 r.
- Moduł 6. WSPIERANIE DALSZEGO ROZWOJU ZESPOŁU: 11-12 października 2025 r.
Zajęcia odbywają się każdorazowo w godzinach 9:00-13:30.
- SUPERWIZJA GRUPOWA 1: 21 października 2025 (wtorek), godz. 17:30-19:30
- SUPERWIZJA GRUPOWA 2: 4 listopada 2025 (wtorek), godz. 17:30-19:30
- SUPERWIZJA INDYWIDUALNA: umawiana indywidualnie z superwizorem team coachingu.
Edycja 36 (październik 2024)
SZKOŁA TEAM COACHINGU NOVO:
- Moduł 1. ISTOTA I STRUKTURA COACHINGU ZESPOŁOWEGO: 19-20 października 2024 r.
- Moduł 2. COACHING Z KONSTYTUUJĄCYM SIĘ ZESPOŁEM: 9-10 listopada 2024 r.
- Moduł 3. DIAGNOZOWANIE ZESPOŁU W KRYZYSIE: 7-8 grudnia 2024 r.
- Moduł 4. PRACA Z DYSFUNKCJAMI ZESPOŁOWYMI – CZĘŚĆ 1: 11-12 stycznia 2025 r.
- Moduł 5. PRACA Z DYSFUNKCJAMI ZESPOŁOWYMI – CZĘŚĆ 2: 8-9 lutego 2025 r.
- Moduł 6. WSPIERANIE DALSZEGO ROZWOJU ZESPOŁU: 1-2 marca 2025 r.
Zajęcia odbywają się każdorazowo w godzinach 9:00-13:30.
- SUPERWIZJA GRUPOWA 1: 18 marca 2025 (wtorek), godz. 17:30-19:30
- SUPERWIZJA GRUPOWA 2: 1 kwietnia 2025 (wtorek), godz. 17:30-19:30
- SUPERWIZJA INDYWIDUALNA: umawiana indywidualnie z superwizorem team coachingu.
EDYCJE W TRAKCIE
Kliknij w nazwę edycji, aby sprawdzić harmonogram poszczególnych sesji szkoleniowych.
Edycja online – edycja 35 (marzec 2024)
SZKOŁA TEAM COACHINGU NOVO:
- Moduł 1. ISTOTA I STRUKTURA COACHINGU ZESPOŁOWEGO: 9-10 marca 2024 r.
- Moduł 2. COACHING Z KONSTYTUUJĄCYM SIĘ ZESPOŁEM: 6-7 kwietnia 2024 r.
- Moduł 3. DIAGNOZOWANIE ZESPOŁU W KRYZYSIE: 27-28 kwietnia 2024 r.
- Moduł 4. PRACA Z DYSFUNKCJAMI ZESPOŁOWYMI – CZĘŚĆ 1: 25-26 maja 2024 r.
- Moduł 5. PRACA Z DYSFUNKCJAMI ZESPOŁOWYMI – CZĘŚĆ 2: 22-23 czerwca 2024 r.
- Moduł 6. WSPIERANIE DALSZEGO ROZWOJU ZESPOŁU: 6-7 lipca 2024 r.
Zajęcia odbywają się każdorazowo w godzinach 9:00-13:30.
- SUPERWIZJA GRUPOWA 1: 25 czerwca 2024 (wtorek), godz. 17:30-19:30
- SUPERWIZJA GRUPOWA 2: 16 lipca 2024 (wtorek), godz. 17:30-19:30
- SUPERWIZJA INDYWIDUALNA: umawiana indywidualnie z superwizorem team coachingu.
Edycja online – edycja 34 (październik 2023)
SZKOŁA TEAM COACHINGU NOVO:
- Moduł 1. ISTOTA I STRUKTURA COACHINGU ZESPOŁOWEGO: 28-29 października 2023 r.
- Moduł 2. COACHING Z KONSTYTUUJĄCYM SIĘ ZESPOŁEM: 18-19 listopada 2023 r.
- Moduł 3. DIAGNOZOWANIE ZESPOŁU W KRYZYSIE: 16-17 grudnia 2023 r.
- Moduł 4. PRACA Z DYSFUNKCJAMI ZESPOŁOWYMI – CZĘŚĆ 1: 13-14 stycznia 2024 r.
- Moduł 5. PRACA Z DYSFUNKCJAMI ZESPOŁOWYMI – CZĘŚĆ 2: 10-11 lutego 2024 r.
- Moduł 6. WSPIERANIE DALSZEGO ROZWOJU ZESPOŁU: 2-3 marca 2024 r.
Zajęcia odbywają się każdorazowo w godzinach 9:00-13:30.
- SUPERWIZJA GRUPOWA 1: 12 marca 2023 (wtorek), godz. 17:30-19:30
- SUPERWIZJA GRUPOWA 2: 27 marca 2023 (wtorek), godz. 17:30-19:30
- SUPERWIZJA INDYWIDUALNA: umawiana indywidualnie z superwizorem team coachingu.
EDYCJE ZAKOŃCZONE
- Edycja online – 33 edycja (maj 2023)
- Edycja online – 32 edycja (listopad 2022)
- Edycja online – 31 edycja (czerwiec 2022)
- Edycja online – 30 edycja (grudzień 2021)
- Edycja online – 29 edycja (lipiec 2021)
- Edycja online – 28 edycja (styczeń 2021)
- Edycja online – 27 edycja (lipiec 2020)
- Warszawa – 26 edycja (maj 2020)
- Warszawa – 25 edycja (luty 2020)
- Warszawa – 24 edycja (wrzesień 2019)
- Warszawa – 23 edycja (kwiecień 2019)
- Warszawa – 22 edycja (grudzień 2018)
- Warszawa – 21 edycja (wrzesień 2018)
- Warszawa – 20 edycja (maj 2018)
- Warszawa – 19 edycja (luty 2018)
- Warszawa – 18 edycja (listopad 2017)
- Warszawa – 17 edycja (wrzesień 2017)
- Warszawa – 16 edycja (czerwiec 2017)
- Warszawa – 15 edycja (kwiecień 2017)
- Warszawa – 14 edycja (styczeń 2017)
- Warszawa – 13 edycja (październik 2016)
- Warszawa – 12 edycja (maj 2016)
- Warszawa – 11 edycja (luty 2016)
- Warszawa – 10 edycja (listopad 2015)
- Warszawa – 9 edycja (wrzesień 2015)
- Warszawa – 8 edycja (czerwiec 2015)
- Warszawa – 7 edycja (czerwiec 2015)
- Warszawa – 6 edycja (luty 2015)
- Warszawa – 5 edycja (listopad 2014)
- Warszawa – 4 edycja (wrzesień 2014)
- Warszawa – 3 edycja (marzec 2014)
- Warszawa – 2 edycja (styczeń 2014)
- Warszawa – 1 edycja (październik 2013)
W razie pytań lub wątpliwości pisz do nas lub dzwoń – Kontakt
Mamy przekonanie, że to co robimy jest wartościowe merytorycznie i bardzo dobrze prowadzone. Wiemy jednak, że kupowanie szkoleń, to jak kupowanie kota w worku. Jedyne, co możesz sprawdzić, to nasze referencje. Zobacz, co inni piszą o naszej pracy:
Referencje Michała – profil na Goldenline.pl
Referencje Rafała – profil na Goldenline.pl, profil na LinkedIn.pl