Wszystkie nasze szkoły i procesy coachingowe prowadzimy w duchu Trauma-Informed Coaching (coaching świadomy traumy).
Statystyki pokazują, że nawet 57 % osób w populacji doświadczyło traumy na różnych etapach swojego życia. Część z nich ponosi jej konsekwencje w życiu dorosłym.
Coach pracujący z klientami w relacji indywidualnej, grupowej lub coachingu zespołowym będzie spotykał się z osobami doświadczającymi skutków traumy. Powinien zatem wiedzieć, jak budować wspierające, bezpieczne środowisko, które wtórnie nie traumatyzuje. Powinien również umieć reagować, kiedy w relacji coachingowej aktywizują się nieadaptacyjne myśli, emocje i wzorce zachowań. Musi wiedzieć, kiedy przekierować klienta do psychoterapeuty lub psychotraumatologa.
Naszą misją jest wyposażenie coachów i trenerów w wiedzę na temat traumy, jej rodzajów oraz jej wpływu na bieżące funkcjonowanie klientów. Coach, który rozumie, jaki jest wpływ trudnych doświadczeń życiowych na aktualne zachowania i wybory klienta, może świadomie proponować rozwiązania, które są dla niego ekologiczne.
O ile coaching nie jest metodą leczenia traumy, o tyle może on pełnić ważną rolę w budowaniu świadomości znaczenia traumy w życiu klientów. W niektórych sytuacjach coaching może pełnić rolę pierwszej przedpsychologicznej pomocy, na przykład w sytuacji, kiedy klient korzystający ze wsparcia coacha, wnosi temat związany z traumami.
Coach może pełnić funkcje wspierającą, a także świadczyć ad hoc pierwszą przedpsychologiczną pomoc.
DLACZEGO PODEJŚCIE TRAUMA-INFORMED COACHING?
1. Zwiększenie skuteczności coachingu: Podejście Trauma-Informed pozwala coachom lepiej rozumieć, jak doświadczenia traumatyczne wpływają na myśli, emocje i zachowania klientów. To zrozumienie może przyczynić się do skuteczniejszego wsparcia klientów, umożliwiając im osiągnięcie trwałych zmian i pozytywnego rozwoju.
2. Budowanie bezpiecznej przestrzeni: Coachowie, którzy są świadomi traumy, są w stanie stworzyć środowisko, które jest bezpieczne emocjonalnie dla wszystkich klientów, w szczególności dla tych, którzy doświadczyli traumy. Bezpieczne środowisko jest kluczowe dla efektywnego coachingu i umożliwia głębszą pracę rozwojową.
3. Wsparcie dla zróżnicowanych klientów: Podejście Trauma-Informed jest niezbędne do pracy z różnorodną grupą klientów, w tym z osobami, które mogły doświadczyć różnych form traumy. Pozwala to na bardziej inkluzywne i empatyczne podejście, które jest kluczowe w pracy z każdym klientem.
4. Promowanie zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia: Wiedza na temat traumy i jej wpływu na życie człowieka pozwala coachom lepiej wspierać klientów w promowaniu zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia. Pomaga to klientom w osiągnięciu lepszego zrozumienia siebie i w realizacji ich osobistych celów.
5. Zapobieganie retraumatyzacji: Coachowie, którzy stosują podejście Trauma-Informed, są lepiej przygotowani do identyfikowania i unikania interwencji, które mogą być nieświadomie szkodliwe lub wywoływać retraumatyzację u osób z przeszłością traumatyczną.
DLA KOGO TEN PROGRAM?
Program kierowany jest do:
- coachów,
- trenerów zmiany,
- trenerów biznesu,
- trenerów mentalnych,
- scrum masterów,
- agile coachów,
- facylitatorów,
- psychologów,
- nauczycieli i tutorów,
- liderów zespołów roboczych i projektowych,
- animatorów grup,
- menedżerów,
- HR Business Partnerów
oraz wszystkich tych, którzy wspierają innych w zmianie.
DLACZEGO NASZA SZKOŁA?
Pierwszy w Polsce kurs coachingu uwrażliwiający na pracę z klientami, którzy doświadczyli traumy.
SPRAWDZONE TECHNIKI
Wszystkie prezentowane w trakcie procesy, techniki i narzędzia testowaliśmy w pracy z klientami indywidualnymi, grupami oraz zespołami w organizacjach biznesowych. Mamy doświadczenia w prowadzeniu procesów Trauma-Informed Coaching w kontakcie bezpośrednim, jak i w pracy zdalnej.
STANDARDY ICF DOTYCZĄCE COACHINGU
Program szkoły koncentruje się na rozwoju umiejętności coachingowych w oparciu o Kluczowe Kompetencje International Coach Federation.
DOŚWIADCZENI WYKŁADOWCY
Zajęcia prowadzą superwizorzy i akredytowani Master Coachowie. Autorzy pierwszego w Polsce podręcznika o coachingu zespołowym i grupowym. Nasi wykładowcy są coachami i psychologami szkolonymi w pracy z traumą, ale też doświadczonymi trenerami z umiejętnościami uczenia coachingu.
PRACA Z POSZANOWANIEM POTRZEB I GOTOWOŚCI UCZESTNIKÓW
Nie tylko uczymy podejścia Trauma-Informed Coaching, ale także w oparciu o te podejście prowadzimy zajęcia. Ucząc coachingu, pracujemy w takim sposób, który będzie cierpliwy, akceptujący i inkluzywny.
60 GODZIN SZKOLENIA
Kurs obejmuje 60 godzin szkolenia w oparciu o Kompetencje Kluczowe ICF, w tym 48 godzin w kontakcie bezpośrednim, tj. 6 intensywnych zjazdów.
SUPERWIZJA W PAKIECIE
W ramach programu zapewniamy 5 godzin superwizji, które możesz użyć do odnowienia akredytacji w ICF.
ZAJĘCIA REALIZOWANE W 100% ONLINE
Uczysz się z nami niezależnie od tego, w jakiej części świata mieszkasz. Bez dodatkowych kosztów zakwaterowania i dojazdów. Specjalizujemy się w uczeniu coachingu zespołowego online.
GWARANCJA JAKOŚCI
Dajemy 100% gwarancji zadowolenia, a jeśli nie spełnimy Twoich oczekiwań, zwrócimy Ci pieniądze.
CELE SZKOŁY
Celem kursu jest kompleksowe przygotowanie uczestników do pełnienia roli coacha pracującego w podejściu Trauma-Informed Approach:
- Poznanie wpływu traumy na zachowanie i procesy psychiczne klientów.
- Nauka budowania i utrzymywania środowiska, które promuje bezpieczeństwo emocjonalne klienta.
- Wdrażanie specyficznych technik coachingowych dostosowanych do potrzeb osób doświadczających traumy.
- Nauka technik wspierających klientów w zarządzaniu emocjami i reakcjami na wyzwalacze.
- Rozwijanie umiejętności wspierania klientów w budowaniu wewnętrznej siły i adaptacyjnych strategii radzenia sobie z trudnościami.
- Rozwijanie świadomości znaczenia dbałości o własne zdrowie psychiczne i unikania wypalenia zawodowego.
- Podkreślenie znaczenia zachowania granic profesjonalnych i etycznych w pracy z klientami doświadczającymi traumy.
PROGRAM SZKOŁY
Moduł wprowadza w tematykę Trauma-Informed Coaching. Prezentujemy podstawowe różnicę pomiędzy coachingiem, coachingiem świadomym traumy, a psychoterapią. Odwołujemy się do modelu kompetencji coacha ICF. W trakcie szkolenia koncentrujemy się na stworzeniu bezpiecznego środowiska do nauki.
TREŚCI SZKOLENIOWE:
- Specyfika podejścia Trauma-Informed Coaching.
- Klienci po doświadczeniach traumy w procesach coachingu.
- Coaching, coaching świadomy traumy a psychoterapia.
- Klienta na coaching vs klient na psychoterapię.
- Oblicza traumy:
- Czym jest trauma. i jak działa?
- Dwa rodzaje traumy: trauma przy duże „T” i małe traumy.
- Skutki traumy.
- Kontraktowanie pracy coachingowej w duchu Trauma-Informed Coaching.
- Trudne doświadczenia i ich wpływ na przebieg procesu coachingowego.
- Podejście Trauma-Informed Coaching i Trauma-Resilience Coaching.
W ramach tego modułu pogłębiamy wiedzę i umiejętności stosowania następujących kompetencji coacha ICF: Działa zgodnie z zasadami etyki, Wciela w życie postawę coachingową, Zawiera i realizuje ustalenia kontraktów oraz Buduje zaufanie i poczucie bezpieczeństwa.
W trakcie szkolenia koncentrujemy się na sposobach budowania bezpiecznego, nietraumatyzującego środowiska wspierającego zmianę – w pracy indywidualnej i grupowej. Mówimy o znaczeniu wspierających w zmianie społeczności. Omawiamy zjawisko oporu w sytuacji coachingowej.
TREŚCI SZKOLENIOWE:
- Znaczenie bezpieczeństwa dla efektywnej nauki i zmiany.
- Autonomiczny układ nerwowy i jego znaczenie w procesach coachingu.
- Stany współczulne i przywspółczulne.
- Mapowanie układu nerwowego na potrzeby budowania wspierającej grupy coachingowej.
- Społeczność jako lekarstwo – stan błędny brzuszny i koregulacja.
- Proces grupowy w pracy z grupą coachingową:
- dwie drogi rozwoju zespołu,
- faza orientacji i zależności.
- Opór i jego znaczenie w procesach zmiany.
- Strategie opiekowania oporu.
W ramach tego modułu uczestnicy pogłębiają wiedzę o kompetencjach: Buduje zaufanie i poczucie bezpieczeństwa oraz Utrzymuje obecność.
W trakcie szkolenia prezentujemy techniki pracy z emocjami. Omawiamy strategie postępowania w sytuacji, gdy klient coachingowy doświadcza silnych emocji i chwilowego rozregulowania autonomicznego układu nerwowego. Prezentujemy proste techniki, które wspierają powrót klienta do stanu regulacji. Omawiamy jak edukować klientów w zakresie emocji.
TREŚCI SZKOLENIOWE:
- Trudne sytuacje w pracy coacha:
- Klient coachingowy wnoszący temat traumy podczas sesji.
- Klient doświadczający silnych emocji.
- Klient coachingowy w chwilowym kryzysie.
- Emocje i ich znaczenie.
- Praca z emocjami w coachingu.
- Silne emocje z perspektywy IFS (Internat Family Systems).
W ramach tego modułu uczestnicy pogłębiają wiedzę o kompetencjach: Utrzymuje obecność, Aktywnie słucha oraz Pobudza świadomość.
Budowanie rezyliencji to proces wzmacniania zdolności jednostki do radzenia sobie z trudnościami życiowymi i wyzwaniami emocjonalnymi i psychicznymi. Rezyliencja nie jest stałą cechą; to umiejętność, którą można rozwijać na przestrzeni życia. Coach może odgrywać kluczową rolę w wspieraniu budowania rezyliencji u swoich klientów. W tym module pokazujemy, jak to może zrobić.
TREŚCI SZKOLENIOWE:
- Rezyliencja – Istota i składniki rezyliencji.
- Trauma-Resilience Coaching jako podejście skoncentrowane na budowaniu odporności klientów w coachingu.
- Psychologia pozytywna.
- Sposoby wzmacniania rezyliencji.
- Strategie budowania rezyliencji w coachingu:
- rozpoznawanie i wzmacnianie silnych stron,
- rozwój elastyczności emocjonalnej,
- wsparcie w tworzeniu zdrowych relacji,
- pomoc w ustalaniu i realizacji celów,
- wsparcie w zarządzaniu zmianą i niepewnością.
W ramach tego modułu uczestnicy pogłębiają wiedzę o kompetencjach: Utrzymuje obecność, Aktywnie słucha oraz Pobudza świadomość.
W tym module prezentujemy różne techniki pracy z ciałem. Prezentujemy techniki i metody pracy istotne z perspektywy pracy z klientem coachingowym, a także te, które pozwalają coachom zachować większą równowagę i spokój.
TREŚCI SZKOLENIOWE:
- Wprowadzenie do technik somatycznych:
- rola ciała w percepcji świata,
- przeżycia zapisane w ciele,
- bezpieczeństwo w świetle teorii poliwagalnej.
- Soma coacha:
- świadomość somatyczna w relacji z klientem,
- koregulacyjny charakter obecności coachingowej,
- praktyki rozwijające współczucie i otwartość na inność.
- Soma klienta:
- budowanie świadomości somatycznej klienta,
- wspieranie praktyki samoregulacji klienta,
- przez ciało do rozwiązań – angażowanie mądrości ciała.
W ramach tego modułu uczestnicy pogłębiają wiedzę o kompetencjach: Utrzymuje obecność, Aktywnie słucha oraz Pobudza świadomość.
Moduł podsumowujący. Istotą tego szkolenia jest uwrażliwienie coachów na budowanie świadomości granic między coachingiem a psychoterapią. Pokazujemy, jakie znaczenie ma własna praca coacha – superwizja, własna terapia i ciągłe doskonalenie.
TREŚCI SZKOLENIOWE:
- Granice między coachingiem a psychoterapią.
- Przegląd skutecznych podejść w psychoterapii traumy.
- Kodeks etyczny International Coach Federation.
- Znaczenie systematycznej superwizji w coachingu.
- Doskonalenie się w podejściu Trauma-Informed Coaching i Trauma-Resilience Coaching.
W ramach tego modułu uczestnicy pogłębiają wiedzę o kompetencjach: Działa zgodnie z zasadami etyki oraz Wciela w życie postawę coachingową.
Sesje superwizyjne są ważnym elementem rozwoju coacha. Uczestnicy programu mają możliwość wzięcia udziału w 4 godzinach superwizji grupowej skoncentrowanej na pracę w podejściu Trauma-Informed Coaching.
1 superwizja, to superwizja indywidualna, podczas której analizowany jest proces coachingowy realizowany przez uczestnika kursu.
Uczestnicy w ramach kursu zobowiązani są do pracy własnej pomiędzy sesjami szkoleniowymi.
W ramach tej pracy łączymy uczestników w małe grupy interwizji wzajemnej. W ramach grup interwizji wzajemnej uczestnicy kursu pracują nad rozwojem swoich kompetencji coacha pracującego w podejściu Trauma-Informed Coaching. Każdy z uczestników kursu pracuje z innym z uczestników w procesie Trauma-Resilience Coaching. Dzięki temu uczestnicy programu mogą przećwiczyć techniki pracy omawiane podczas kursu i poszerzyć wiedzę o sobie w kontekście traumy. Każdy z uczestników jest zobowiązany do odbycia 5 godzin coachingu w roli coacha oraz 5 godzin w roli klienta.
2 godziny przeznaczone są na wykonanie zadania zaliczeniowego, tj. przygotowania opisu przeprowadzonego przez siebie procesu coachingu.
SPRAWY ORGANIZACYJNE
Koszt uczestnictwa w kursie Trauma-Informed Coaching wynosi 11.950 zł brutto.
Oferta rabatowa na kolejne edycje naszego kursu:
- Nawet 1.500 zł rabatu przy wczesnym zgłoszeniu i jednorazowej płatności -> Napisz do nas i dowiedz się, jaki rabat możesz uzyskać!
- Przy 2 lub 3 osobach dodatkowe rabaty.
Zapraszamy do zapoznania się z terminami aktualnych i przyszłych edycji kursu Trauma-Informed Coaching.
Osoby zainteresowane uczestnictwem, zachęcamy do przejrzenia informacji o programie i warunkach uczestnictwa.
NAJBLIŻSZE PLANOWANE EDYCJE
Kliknij w nazwę edycji, aby sprawdzić harmonogram poszczególnych sesji szkoleniowych.
Edycja 1 (listopad 2024)
Terminy zjazdów szkoleniowych:
Moduł 1. ISTOTA I PODSTAWY PODEJŚCIA TRAUMA-INFORMED COACHING: 16-17 listopada 2024 r.
Moduł 2. BUDOWANIE BEZPIECZNEJ PRZESTRZENI COACHINGOWEJ: 14-15 grudnia 2024 r.
Moduł 3. ROZUMIENIE I WSPIERANIE REGULACJI EMOCJI: 18-19 stycznia 2025 r.
Moduł 4. REZYLIENCJA I BUDOWANIE POCZUCIA SPRAWCZOŚCI KLIENTÓW COACHINGOWYCH: 15-16 lutego 2025 r.
Moduł 5. TECHNIKI PRACY SOMATYCZNEJ W PRACY Z KLIENTAMI: 15-16 marca 2025 r.
Moduł 6. SAMOOPIEKA I ZAGADNIENIA ETYCZNE W PODEJŚCIU TRAUMA-INFORMED COACHING: 12-13 kwietnia 2025 r.
Zajęcia odbywają się w godzinach 9:00-13:30.
Sesję superwizyjne:
25 marca 2025 r. (wtorek), 8 kwietnia 2025 r. (wtorek).
Superwizje odbywają się w godzinach 17:30-19:30.
Superwizja indywidualna jest umawiana indywidualnie.
W razie pytań lub wątpliwości pisz do nas lub dzwoń – Kontakt
Mamy przekonanie, że to co robimy jest wartościowe merytorycznie i bardzo dobrze prowadzone. Wiemy jednak, że kupowanie szkoleń, to jak kupowanie kota w worku. Jedyne, co możesz sprawdzić, to nasze referencje. Zobacz, co inni piszą o naszej pracy:
Referencje Michała – profil na Goldenline.pl
Referencje Rafała – profil na Goldenline.pl, profil na LinkedIn.pl